Naam | Maassluis |
---|---|
Code | 556 |
Provincie | Zuid-Holland |
Inwonertal | 32518 |
2018
Categorie | Risico | Kans | Max. impact | Gewogen bedrag |
---|---|---|---|---|
Grondexploitatie | De Dijk; De opbrengst die geraamd is, wordt niet of met vertraging gerealiseerd | None | None | None |
Kapitaalgoederen | Kademuren, bruggen en overige kunstwerken; Calamiteit door achterstallig onderhoud civiele kunstwerken | None | None | None |
Sociaal domein | Jeugdzorg; Groei van volume door meer afgegeven indicaties. | None | None | None |
Gemeentefonds | Gemeentefonds; Negatieve afwijkingen gemeentefonds | None | None | None |
Dividend/Rente | Projecten; Renterisico door vertraging projecten | None | None | None |
Aanbesteding | Bedrijfsvoering; Volgen verkeerde procedure inkoop- en aanbesteding | None | None | None |
Personeel | Bedrijfsvoering; Inzet externen | None | None | None |
Personeel | Bedrijfsvoering; Ziekte boven de prognose resulterend in uitval van personeel | None | None | None |
Grondexploitatie | Begraafplaats; Exploitatie nieuwe begraafplaats niet kostendekkend | None | None | None |
Belasting | Projecten ; Fiscale naheffingen | None | None | None |
Risicoprofiel 2018 | bedragen x € 1 mln. | |
---|---|---|
Zekerheidspercentage | Begroting 2017 | Begroting 2018 |
70% | 7,5 | 7,6 |
90% | 8,9 | 8,9 |
Totaal grote risico’s | 10,1 | 10,0 |
Overige risico's | 31,6 | 32,7 |
Totaal alle risico’s | 41,8 | 42,7 |
Risicoprofiel 2018 | bedragen x € 1 mln. | |
---|---|---|
Zekerheidspercentage | Begroting 2017 | Begroting 2018 |
70% | 7,5 | 7,6 |
90% | 8,9 | 8,9 |
Totaal grote risico’s | 10,1 | 10,0 |
Overige risico's | 31,6 | 32,7 |
Totaal alle risico’s | 41,8 | 42,7 |
Risicoprofiel 2018 | bedragen x € 1 mln. | |
---|---|---|
Zekerheidspercentage | Begroting 2017 | Begroting 2018 |
70% | 7,5 | 7,6 |
90% | 8,9 | 8,9 |
Totaal grote risico’s | 10,1 | 10,0 |
Overige risico's | 31,6 | 32,7 |
Totaal alle risico’s | 41,8 | 42,7 |
Risicoprofiel 2018 | bedragen x € 1 mln. | |
---|---|---|
Zekerheidspercentage | Begroting 2017 | Begroting 2018 |
70% | 7,5 | 7,6 |
90% | 8,9 | 8,9 |
Totaal grote risico’s | 10,1 | 10,0 |
Overige risico's | 31,6 | 32,7 |
Totaal alle risico’s | 41,8 | 42,7 |
2019
Categorie | Risico | Kans | Max. impact | Gewogen bedrag |
---|---|---|---|---|
Sociaal domein | Budgetoverschrijding jeugd | None | None | None |
Grondexploitatie | De opbrengst die geraamd is, wordt niet of met vertraging gerealiseerd (De Dijk) | None | None | None |
Kapitaalgoederen | Calamiteit door achterstallig onderhoud civiele kunstwerken | None | None | None |
Belasting | Fiscale naheffingen | None | None | None |
Gemeentefonds | Negatieve afwijkingen gemeentefonds | None | None | None |
Projecten | Claims buitenruimte | None | None | None |
Projecten | Renterisico door vertraging projecten | None | None | None |
Aanbesteding | Volgen verkeerde procedure inkoop- en aanbesteding | None | None | None |
Projecten | Extra kosten om te kunnen voldoen aan bouwregelgeving met behoud van de monumentale waarden (Fenacoliuslaan) | None | None | None |
Sociaal domein | Verlagen van het abonnementstarief heeft een aanzuigende werking op de aanvragen van de voorzieningen huishoudelijke hulp | None | None | None |
Positie | Beleidsterrein / | ||||
---|---|---|---|---|---|
2019 | 2018 | project | Risico | Kans (1) | Invloed |
1 | 3 | Jeugdzorg | Budgetoverschrijding jeugd | 4 | 9% |
2 | 1 | De Dijk | De opbrengst die geraamd is, wordt niet of met vertraging gerealiseerd | 2 | 6% |
3 | 2 | Kademuren, bruggen en overige kunstwerken | Calamiteit door achterstallig onderhoud civiele kunstwerken | 2 | 6% |
4 | 10 | Diverse | Fiscale naheffingen | 4 | 5% |
5 | 4 | Gemeentefonds | Negatieve afwijkingen gemeentefonds | 3 | 3% |
6 | - | Projecten | Claims buitenruimte | 3 | 3% |
7 | 5 | Projecten | Renterisico door vertraging projecten | 2 | 3% |
8 | 6 | Bedrijfsvoering | Volgen verkeerde procedure inkoop- en aanbesteding | 5 | 2% |
9 | - | Fenacoliuslaan | Extra kosten om te kunnen voldoen aan bouwregelgeving met behoud van de monumentale waarden | 3 | 2% |
10 | - | Wmo | Verlagen van het abonnementstarief heeft een aanzuigende werking op de aanvragen van de voorzieningen huishoudelijke hulp | 3 | 2% |
1) kansklasse: 1=laagste kans; 5=hoogste kans |
(bedragen x € 1 mln.) | ||||
Weerstandscapaciteit | Begroting | Begroting | Incidenteel/ | |
2018 | 2019 | Structureel | ||
1. | Algemene Reserve | 22,7 | 21,7 | I |
2. | Verwacht resultaat 2017/2018 | -0,5 | 0,3 | I |
3. | Stille reserves | 0,5 | 0,6 | I |
Totaal | 22,7 | 22,6 |
(bedragen x € 1 mln.) | ||
Risicoprofiel 2019 | ||
Zekerheidspercentage | Begroting 2018 | Begroting 2019 |
70% | 7,6 | 8,7 |
Totaal grote risico’s | 10,0 | 12,0 |
Overige risico's | 32,7 | 34,0 |
Totaal alle risico’s | 42,7 | 46,1 |
2020
Categorie | Risico | Kans | Max. impact | Gewogen bedrag |
---|---|---|---|---|
Overig | Diverse | None | None | None |
GR / Verbonden partijen | De Dijk | None | None | None |
Sociaal domein | Jeugdzorg | None | None | None |
Gemeentefonds | Gemeentefonds | None | None | None |
Projecten | Projecten | None | None | None |
Sociaal domein | Wmo | None | None | None |
Personeel | Bedrijfsvoering: Langdurige ziekte boven de prognose resulterend in uitval van personeel | None | None | None |
Personeel | Bedrijfsvoering: Door reorganisatie, uitval door ziekte (WIA) of niet meer mee kunnen komen in het arbeidsproces leidt tot een toename van re-integratietrajecten van Werk naar Werk of ontslagtrajecten. | None | None | None |
Kapitaalgoederen | Kademuren, bruggen en overige kunstwerken | None | None | None |
Aanbesteding | Bedrijfsvoering: Volgen verkeerde procedure inkoop- en aanbesteding | None | None | None |