Naam | Hilvarenbeek |
---|---|
Code | 798 |
Provincie | Noord-Brabant |
Inwonertal | 15366 |
2018
Categorie | Risico | Kans | Max. impact | Gewogen bedrag |
---|---|---|---|---|
BUIG | BUIG-middelen ontoereikend | None | None | 120000.0 |
Personeel | Capaciteitstekort binnen de gemeentelijke organisatie | None | None | 107000.0 |
Sociaal domein | WMO middelen ontoereikend | None | None | 75000.0 |
Sociaal domein | Onvoldoende middelen leerlingenvervoer | None | None | 70000.0 |
Sociaal domein | Jeugdhulpverlening (specialistische zorg) | None | None | 65000.0 |
Gemeentefonds | Algemene uitkering ‘trap op trap af’ | None | None | 60000.0 |
Grondexploitatie | Toerekening uren aan investeringen en grondexploitaties | None | None | 33000.0 |
GR / Verbonden partijen | Garantstelling KOM onroerend goed B.V. (Stichting MIKZ) | None | None | 25000.0 |
Belasting | Vennootschapsbelasting voor overheidsondernemingen | None | None | 25000.0 |
Personeel | Wachtgeldregeling wethouders | None | None | 85000.0 |
Grondexploitatie | Gelderakkers 2 – fase 2 ‘niet uitgeefbaar’ | None | None | 1225000.0 |
Grondexploitatie | Afzet gronden grondexploitaties | None | None | 197500.0 |
Grondexploitatie | Prijsrisico/inflatie grondexploitaties | None | None | 62500.0 |
Grondexploitatie | Geurcontour De Leeuwerik 3 | None | None | 50000.0 |
Grondexploitatie | Bijdragen derden de Mierbeek | None | None | None |
Grondexploitatie | Hof Zuiderbeek nog niet onherroepelijk | None | None | None |
0 | 1 | |
---|---|---|
0 | Overhead 2018 | |
1 | Gemeentesecretaris | 115 |
2 | Huisvesting (kantoor en werf). | 379 |
3 | Achterblijvende (kapitaal)lasten diverse facilitaire zaken. | 377 |
4 | HLT bijdragen | 5.311 |
5 | Totaal | 6.182 |
0 | 1 | 2 | |
---|---|---|---|
0 | Onderwerp | Begroting 2017 | Begroting 2018 |
1 | Formatie (fte per 1.000 inwoners) | Zie begroting GR HLT Samen | Zie begroting GR HLT Samen |
2 | Bezetting (fte per 1.000 inwoners) | ||
3 | Externe inhuur (kosten als % van totale loonsom + totale kosten inhuur) | ||
4 | Apparaatskosten (kosten per inwoner) | € 425 | € 425 |
5 | Overhead (% van totale lasten) | 15 % | 15% |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | |
---|---|---|---|---|---|
0 | Holla nd R ij nla nd Na a m | ||||
1 | Ve stigingsp la a ts | Leiden | |||
2 | R e chtsvorm | Gemeenschappelijke regeling | |||
3 | Be stuurlij k b e la ng | Algemeen bestuur: 2 raadsleden | |||
4 | Dagelijks bestuur: geen | ||||
5 | Op e nb a a r b e la ng | Holland Rijnland heeft als taak de gemeenschappelijke, regionale belangen te behartigen bij het Rijk, de provincie en andere invloedrijke overlegstructuren. Ook wil het samenwerkingsverband de deelnemende gemeenten een platform bieden, evenals het bevorderen van coördinatie en afstemming tussen de gemeenten, onder andere voor het vaststellen van gemeenschappelijk, regionaal beleid. Dit faciliteert zij in de domeinen maatschappelijke ontwikkeling, ruimtelijke ontwikkeling en leefomgeving. Gezamenlijk optreden, vergroot de slagkracht en de impact van projecten. Daarnaast levert Holland Rijnland een bijdrage aan de inhoudelijke agenda 2016-2020. Uitvoering vindt plaats op verschillende taken op het gebied van leerplicht, jeugdhulp, woonruimteverdeling en doelgroepenvervoer. | |||
6 | Ontwikke linge n | De gezamenlijke ambitie van de gemeenten in de regio Holland Rijnland is: 1. Het hebben van een optimaal niveau van sociale voorzieningen, lokaal en regionaal, waarbij de eigen kracht van de burger centraal staat; 2. Koploper te zijn in het toepassen van economische en technologische innovaties; 3. Het hebben van een aantrekkelijke en vitale woon- en leefomgeving; 4. Het versterken van het strategisch vermogen van de samenwerkende gemeenten. | |||
7 | Be le id srisico' s | Holland Rijnland beschikt niet over vrije reserves. De risico’s liggen voornamelijk binnen de reguliere bedrijfsvoering: debiteurenbeheer, subsidiestromen derden, personeelskosten, ziektekosten en automatisering. De maximale omvang van eventueel op te treden risico’s worden geraamd op € 100.000. Bijzondere risico’s, boventallige medewerkers (2) in begeleiding van werk naar werk. | |||
8 | Fina ncie e l b e la ng | De e lna me | R e sulta a t | E ige n ve rmoge n | Vre e md ve rmoge n |
9 | (Be d ra ge n x € 1 . 0 0 0 ) | 2 0 1 8 | 2 0 1 8 | 3 1 -1 2 -2 0 1 8 1 -1 -2 0 1 8 | 3 1 -1 2 -2 0 1 8 1 -1 -2 0 1 8 |
10 | H: € 3 1 7 | € 0 | € 3 4 9 € 1 . 2 8 6 | € 3 7 . 4 7 7 € 3 5 . 3 4 2 | |
11 | Het eigen en vreemd vermogen zijn gebaseerd op de jaarrekening van 2016, |
0 | 1 | |
---|---|---|
0 | Na a m HLT sa me n | |
1 | Ve stigingsp la a ts | Hillegom |
2 | R e chtsvorm | Gemeenschappelijke regeling |
3 | Be stuurlij k b e la ng | Het bestuur bestaat uit zes leden van de drie gemeenten. Het ene lid is een wethouder en het andere lid is de burgemeester per gemeente. |
4 | Daarmee biedt de werkorganisatie een kwalitatief, hoogwaardige, efficiënte en innovatieve dienstverlening aan de 'klanten' van de gemeenten: Hillegom, Lisse en Teylingen. | |
5 | Ontwikke linge n | Uitvoering geven aan het bedrijfsplan, vastgesteld in de raden van de aangesloten gemeenten. Focus ligt op het gebied van Kwaliteit, Kostenreductie, Kwetsbaarheid en de verbeterde Strategische positie. |
6 | Be le id srisico' s | Het niet halen van de gestelde financiële doelstellingen in het bedrijfsplan. |
7 | Fina ncie e l b e la ng | E ige n ve rmoge n Vre e md ve rmoge n De e lna me R e sulta a t |
8 | (Be d ra ge n x € 1 . 0 0 0 ) | 2 0 1 8 2 0 1 8 1 -1 -2 0 1 8 3 1 -1 2 -2 0 1 8 1 -1 -2 0 1 8 3 1 -1 2 -2 0 1 8 |
9 | H: € 8 . 9 0 8 | |
10 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | |
---|---|---|---|---|---|
0 | Na a m Stichting R e giona a l Inkoop b ure a u IJ mond e n Ke nne me rla nd (R IJ K) | ||||
1 | Ve stigingsp la a ts | Heemstede | |||
2 | R e chtsvorm | Stichting | |||
3 | Be stuurlij k b e la ng | gemeentesecretaris in het Algemeen Bestuur | |||
4 | Op e nb a a r b e la ng | Stichting RIJK is een samenwerkingsorganisatie tussen gemeenten om financiële, kwalitatieve en procesmatige voordelen voor haar leden te halen. Daarnaast wordt inkoop als strategisch en tactisch instrument ingezet ter ondersteuning van de beleidsdoelstellingen van de gemeente. | |||
5 | Be le id sinforma tie | Er zijn op dit moment 17 deelnemende gemeenten. Groei wordt niet uitgesloten, maar actieve acquisitie vindt niet plaats. | |||
6 | Be le id srisico' s | De kosten van de stichting RIJK bestaan vrijwel volledig uit personeelslasten, het beleidsrisico is derhalve beperkt. | |||
7 | Fina ncie e l b e la ng | De e lna me | R e sulta a t | E ige n ve rmoge n | Vre e md ve rmoge n |
8 | (Be d ra ge n x € 1 . 0 0 0 ) | 2 0 1 8 | 2 0 1 8 | 1 -1 -2 0 1 6 3 1 -1 2 -2 0 1 6 | 1 -1 -2 0 1 6 3 1 -1 2 -2 0 1 6 |
9 | H: € 1 0 5 | € 0 | € 3 1 0 € 3 1 0 | € 0 € 0 | |
10 | Het eigen en vreemd vermogen is gebaseerd op de jaarrekening van 2016. |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
0 | Bestuur | -1.378 | -1.846 | -1.917 | -1.985 | -1.929 | -1.913 | -1.913 |
1 | Samenwerking | -1.989 | -5.928 | -6.734 | -6.039 | -6.008 | -5.947 | -5.947 |
2 | Dienstverlening | -433 | -1.370 | -1.460 | -1.324 | -1.332 | -1.247 | -1.277 |
3 | Bedrijfsvoering | -5.185 | -573 | -853 | -546 | -546 | -546 | -546 |
4 | Totaal programmakosten | -8.985 | -9.716 | -10.964 | -9.894 | -9.814 | -9.653 | -9.683 |
5 | Apparaatskosten | -5.541 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
6 | Kapitaallasten | -538 | -435 | -435 | -349 | -284 | -224 | -211 |
7 | Totaal lasten | -15.063 | -10.151 | -11.399 | -10.243 | -10.099 | -9.877 | -9.895 |
8 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
0 | Bestuur | 251 | 18 | 18 | 0 | 0 | 0 | 0 |
1 | Samenwerking | 815 | 429 | 582 | 478 | 452 | 430 | 430 |
2 | Dienstverlening | 869 | 718 | 718 | 718 | 718 | 718 | 718 |
3 | Bedrijfsvoering | 5.971 | 79 | 79 | 14 | 14 | 14 | 14 |
4 | Totaal baten | 7.906 | 1.244 | 1.396 | 1.210 | 1.183 | 1.161 | 1.161 |
5 | ||||||||
6 | Saldo voor mutaties reserves | -7.157 | -8.907 | -10.002 | -9.033 | -8.915 | -8.716 | -8.733 |
7 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
0 | Toevoegingen Reserves | 0 | 0 | 0 | -3.010 | 0 | 0 | 0 | |
1 | Onttrekkingen Reserves | 982 | 16 | 1.111 | 3.440 | 430 | 430 | 430 | |
2 | Eind totaal | 982 | 16 | 1.111 | 430 | 430 | 430 | 430 | |
3 | |||||||||
4 | Saldo na resultaatbestemming | -6.175 | -8.891 | -8.891 | -8.603 | -8.485 | -8.286 | -8.303 | |
5 | Saldo | ||||||||
6 | Saldo na resultaatbestemming Begroting 2017 na wijziging | -10.002 | |||||||
7 | Saldo na resultaatbestemming Begroting 2018 | -9.033 | |||||||
8 | 969 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
0 | ||||||||||||
1 | ||||||||||||
2 | ||||||||||||
3 | ||||||||||||
4 | ||||||||||||
5 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
0 | (bedragen x € 1.000) | |||||
1 | 2018 2019 2020 2021 2022 3 D's in het sociaal domein | |||||
2 | Decentralisatie AWBZ naar WMO | 2.588 | 2.559 | 2.570 | 2.566 | 2.562 |
3 | Decentralisatie jeugdzorg | 3.943 | 3.949 | 3.992 | 4.014 | 4.014 |
4 | Decentralisatie Participatiewet | 1.774 | 1.723 | 1.664 | 1.674 | 1.666 |
5 | Totaal 8.305 8.231 8.227 8.255 | 8.242 |
2019
Categorie | Risico | Kans | Max. impact | Gewogen bedrag |
---|---|---|---|---|
Belasting | Structurele inkomsten uit precariobelasting kabels en leidingen vervallen | None | None | 275000.0 |
BUIG | BUIG-middelen ontoereikend | None | None | 120000.0 |
Gemeentefonds | Algemene uitkering 'trap op, trap af' | None | None | 90000.0 |
Sociaal domein | Jeugdhulpverlening (specialistische zorg) | None | None | 65000.0 |
Grondexploitatie | Toerekening uren aan investeringen en grondexploitaties | None | None | 31000.0 |
Belasting | Vennootschapsbelasting voor overheidsondernemingen | None | None | 25000.0 |
Dividend/Rente | Rentewijzingingen | None | None | 12500.0 |
Sociaal domein | WMO middelen ontoereikend | None | None | 0.0 |
Belasting | Incidentele teruggave ontvangen precariobelasting | None | None | 550000.0 |
GR / Verbonden partijen | Naheffing Attero | None | None | 45000.0 |
Grondexploitatie | Gelderakkers 2 - fase 2 'niet uitgeefbaar' | None | None | 1300000.0 |
Grondexploitatie | De Welder | None | None | 300000.0 |
Grondexploitatie | Afzet gronden grondexploitaties | None | None | 185000.0 |
Grondexploitatie | Prijsrisico/inflatie grondexploitaties | None | None | 70000.0 |
Grondexploitatie | Geurcontour De Leeuwerik 3 | None | None | 50000.0 |
GR / Verbonden partijen | Bijdragen derden | None | None | 0.0 |
0 | 1 | |
---|---|---|
0 |
0 | 1 | |
---|---|---|
0 | Ranking Impactcategorie | |
1 | Scores 10 en hoger | Hoog risico Voor het risico dient 100% weerstandscapaciteit aanwezig te zijn. |
2 | Scores hoger dan 5, maar lager dan 10 | Beperkt risico Voor een structureel risico dient 250% weerstandscapaciteit aanwezig te zijn. Voor een incidenteel risico dient 50% weerstandscapaciteit aanwezig te zijn. |
3 | Scores van 5 en lager | Gering risico We achten het risico te dragen binnen de regulieren bedrijfsvoering |
0 | 1 | 2 | |
---|---|---|---|
0 | Nr. Onderwerp € | ||
1 | Structurele risico's algemene dienst | ||
2 | 1. | Structurele inkomsten uit precariobelasting kabels en leidingen vervallen | € 275.000 |
3 | 2. | BUIG-middelen ontoereikend | € 120.000 |
4 | 3. | Algemene uitkering ‘trap op trap af’ | € 90.000 |
5 | 4. | Jeugdhulpverlening (specialistische zorg) | € 65.000 |
6 | 5. | Toerekening uren aan investeringen en grondexploitaties | € 31.000 |
7 | 6. | Vennootschapsbelasting voor overheidsondernemingen | € 25.000 |
8 | 7. | Rentewijzigingen | € 12.500 |
9 | 8. | WMO middelen ontoereikend | € 0 |
10 | Overige structurele risico’s | € 0 | |
11 | Totaal structurele risico's algemene dienst | € 618.500 | |
12 | |||
13 | Incidentele risico's algemene dienst | ||
14 | 1. | Incidentele teruggave ontvangen precariobelasting kabels en leidingen | € 550.000 |
15 | 2. | Naheffing Attero | € 45.000 |
16 | Overige incidentele risico’s | € 0 | |
17 | Totaal incidentele risico's algemene dienst | €595.000 |
0 | 1 | 2 | |
---|---|---|---|
0 | Nr. Onderwerp € | ||
1 | Grondbedrijf | ||
2 | 1. | Gelderakkers 2 – fase 2 ‘niet uitgeefbaar’ | € 1.300.000 |
3 | 2. | De Welder | € 300.000 |
4 | 3. | Afzet gronden grondexploitaties | € 185.000 |
5 | 4. | Prijsrisico/inflatie grondexploitaties | € 70.000 |
6 | 5. | Geurcontour De Leeuwerik 3 | € 50.000 |
7 | 6. | Bijdragen derden | € 0 |
8 | Totaal incidentele risico’s grondbedrijf | € 1.905.000 |
0 | |
---|---|
0 | Ruimte ten opzichte van landelijk artikel 12 |
1 | OZB opbrengst Hilvarenbeek 2018 3.446 |
2 | 587 OZB opbrengst landelijk gemiddeld 20181 4.033 1.655 |
3 | OZB artikel 12 20192 5.101 |
0 | 1 | |
---|---|---|
0 | Ratio Waardering | |
1 | > 2 | uitstekend |
2 | 1,5 – 2 | ruim voldoende |
3 | 1,0 - 1,5 | voldoende |
4 | 0,8 - 1,0 | matig |
5 | 0,6 - 0,8 | onvoldoende |
6 | < 0,6 | ruim onvoldoende |
0 | 1 | 2 | 3 | |
---|---|---|---|---|
0 | Kengetallen Cat. A Cat. B Cat. C | |||
1 | Netto schuldquote | <0,9 | 0,9 - 1,3 | >1,3 |
2 | Netto schuldquote - correctie verstrekte leningen | <0,9 | 0,9 - 1,3 | >1,3 |
3 | Solvabiliteitsratio | >0,5 | 0,2 - 0,5 | <0,2 |
4 | Structurele exploitatieruimte | >0 | 0 | <0 |
5 | Grondexploitatie | <0,2 | 0,2 - 0,35 | >0,35 |
6 | Belastingcapaciteit: Woonlasten meerpers.huishouden | <0,95 | 0,95 - 1,05 | >1,05 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
0 | Kengetallen JR2016 JR2017 B2018 B2019 B2020 B2021 B2022 | |||||||
1 | Netto schuldquote | 0,40 | 0,28 | 0,80 | 0,73 | 0,69 | 0,66 | 0,61 |
2 | Netto schuldquote gecorrigeerd voor alle verstrekte leningen | 0,27 | 0,18 | 0,67 | 0,61 | 0,57 | 0,55 | 0,50 |
3 | Solvabiliteitsratio | 0,31 | 0,36 | 0,27 | 0,31 | 0,32 | 0,35 | 0,39 |
4 | Structurele exploitatieruimte | 0,02 | 0,05 | 0,00 | 0,02 | 0,02 | 0,02 | 0,01 |
5 | Grondexploitatie | 0,17 | 0,20 | 0,19 | 0,12 | 0,07 | 0,06 | 0,04 |
6 | Belastingcapaciteit: Woonlasten meerpersoonshuishouden | 1,04 | 0,99 | 1,03 | 1,04 | 1,04 | 1,04 | 1,04 |
2020
Categorie | Risico | Kans | Max. impact | Gewogen bedrag |
---|---|---|---|---|
Belasting | Structurele inkomsten uit precariobelasting kabels en leidingen vervallen | None | None | 275000.0 |
Omgevingswet | Structurele gevolgen omgevingswet | None | None | 162500.0 |
Grondexploitatie | Toerekening uren aan investeringen en grondexploitaties | None | None | 130000.0 |
Gemeentefonds | Algemene uitkering 'trap op, trap af' | None | None | 95000.0 |
Sociaal domein | Jeugdhulpverlening (specialistische zorg) | None | None | 65000.0 |
Belasting | Vennootschapsbelasting voor overheidsondernemingen | None | None | 25000.0 |
Dividend/Rente | Rentewijzigingen | None | None | 12500.0 |
Belasting | Incidentele teruggave ontvangen precariobelasting kabels en leidingen | None | None | 1650000.0 |
Omgevingswet | Invoering omgevingswet | None | None | 400000.0 |
Overig | Kabels en leidingen | None | None | 25000.0 |
Grondexploitatie | Gelderakkers 2 - fase 2 'niet uitgeefbaar' | None | None | 1300000.0 |
Grondexploitatie | De Welder | None | None | 305000.0 |
Grondexploitatie | Loosche Akkers | None | None | 150000.0 |
Grondexploitatie | Afzet gronden grondexploitaties | None | None | 110000.0 |
Grondexploitatie | Prijsrisico/inflatie grondexploitaties | None | None | 75000.0 |
Grondexploitatie | Geurcontour De Leeuwerik 3 | None | None | 50000.0 |
Grondexploitatie | Bijdragen derden | None | None | 0.0 |
0 | 1 | |
---|---|---|
0 |
0 | 1 | |
---|---|---|
0 | Ranking Impactcategorie | |
1 | Scores 10 en hoger | Hoog risico Voor het risico dient 100% weerstandscapaciteit aanwezig te zijn. |
2 | Scores hoger dan 5, maar lager dan 10 | Beperkt risico Voor een structureel risico dient 250% weerstandscapaciteit aanwezig te zijn. Voor een incidenteel risico dient 50% weerstandscapaciteit aanwezig te zijn. |
3 | Scores van 5 en lager | Gering risico We achten het risico te dragen binnen de regulieren bedrijfsvoering |
0 | 1 | 2 | |
---|---|---|---|
0 | Nr. Onderwerp € | ||
1 | Structurele risico's algemene dienst | ||
2 | 1. | Structurele inkomsten uit precariobelasting kabels en leidingen vervallen | € 275.000 |
3 | 2. | Structurele gevolgen omgevingswet | € 162.500 |
4 | 3. | Toerekening uren aan investeringen en grondexploitaties | € 130.000 |
5 | 4. | Algemene uitkering ‘trap op trap af’ | € 95.000 |
6 | 5. | Jeugdhulpverlening (specialistische zorg) | € 65.000 |
7 | 7. | Vennootschapsbelasting voor overheidsondernemingen | € 25.000 |
8 | 8. | Rentewijzigingen | € 12.500 |
9 | Totaal structurele risico's algemene dienst | € 765.000 | |
10 | |||
11 | Incidentele risico's algemene dienst | ||
12 | 1. | Incidentele teruggave ontvangen precariobelasting kabels en leidingen | € 1.650.000 |
13 | 2. | Invoering omgevingswet | € 400.000 |
14 | 3. | Kabels en leidingen | € 25.000 |
15 | Totaal incidentele risico's algemene dienst | € 2.075.000 |
0 | 1 | 2 | |
---|---|---|---|
0 | Nr. Onderwerp € | ||
1 | Grondbedrijf | ||
2 | 1. | Gelderakkers 2 – fase 2 ‘niet uitgeefbaar’ | € 1.300.000 |
3 | 2. | De Welder | € 305.000 |
4 | 3. | Loosche Akkers | € 150.000 |
5 | 3. | Afzet gronden grondexploitaties | € 110.000 |
6 | 4. | Prijsrisico/inflatie grondexploitaties | € 75.000 |
7 | 5. | Geurcontour De Leeuwerik 3 | € 50.000 |
8 | 6. | Bijdragen derden | € 0 |
9 | Totaal incidentele risico’s grondbedrijf | € 1.990.000 |
0 | |
---|---|
0 | Ruimte ten opzichte van landelijk artikel 12 |
1 | OZB opbrengst Hilvarenbeek 2019 3.446 |
2 | 732 OZB opbrengst landelijk gemiddeld 20191 4.178 1.655 |
3 | OZB artikel 12 20192 5.101 |
0 | 1 | |
---|---|---|
0 | Ratio Waardering | |
1 | > 2 | uitstekend |
2 | 1,5 – 2 | ruim voldoende |
3 | 1,0 - 1,5 | voldoende |
4 | 0,8 - 1,0 | matig |
5 | 0,6 - 0,8 | onvoldoende |
6 | < 0,6 | ruim onvoldoende |
0 | 1 | 2 | 3 | |
---|---|---|---|---|
0 | Kengetallen Cat. A Cat. B Cat. C | |||
1 | Netto schuldquote | <0,9 | 0,9 - 1,3 | >1,3 |
2 | Netto schuldquote - correctie verstrekte leningen | <0,9 | 0,9 - 1,3 | >1,3 |
3 | Solvabiliteitsratio | >0,5 | 0,2 - 0,5 | <0,2 |
4 | Structurele exploitatieruimte | >0 | 0 | <0 |
5 | Grondexploitatie | <0,2 | 0,2 - 0,35 | >0,35 |
6 | Belastingcapaciteit: Woonlasten meerpers. huishouden | <0,95 | 0,95 - 1,05 | >1,05 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
0 | Kengetallen JR2017 JR2018 B2019 B2020 B2021 B2022 B2023 | |||||||
1 | Netto schuldquote | 0,28 | 0,80 | 0,73 | 0,79 | 0,78 | 0,76 | 0,53 |
2 | Netto schuldquote gecorrigeerd voor alle verstrekte leningen | 0,18 | 0,67 | 0,61 | 0,68 | 0,67 | 0,65 | 0.43 |
3 | Solvabiliteitsratio | 0,36 | 0,27 | 0,31 | 0,30 | 0,31 | 0,34 | 0,35 |
4 | Structurele exploitatieruimte | 0,05 | 0,00 | 0,02 | 0,04 | 0,03 | 0,01 | 0,01 |
5 | Grondexploitatie | 0,20 | 0,19 | 0,12 | 0,10 | 0,10 | 0,07 | 0,06 |
6 | Belastingcapaciteit: Woonlasten meerpersoonshuishouden | 0,99 | 1,03 | 1,04 | 1,08 | 1,08 | 1,08 | 1,08 |