Naam | Zundert |
---|---|
Code | 879 |
Provincie | Noord-Brabant |
Inwonertal | 21525 |
2018
Categorie | Risico | Kans | Max. impact | Gewogen bedrag |
---|---|---|---|---|
Kapitaalgoederen | Noodzakelijke en urgente uitgaven inzake Fort Oranje | 70.0 | None | None |
BUIG | De Rijksbijdrage voor het inkomensdeel (BUIG) is bepaald o.b.v. t-2. | 70.0 | None | None |
GR / Verbonden partijen | De tekorten die ontstaan komen uiteindelijk voor rekening van de bij de GR (WVS) aangesloten gemeenten. Uitstroom blijft achter bij prognose. | 70.0 | None | None |
Belasting | BTW vooraftrek sport komt te vervallen | 70.0 | None | None |
Sociaal domein | De transformatie met betrekking tot de 3 decentralisatie van Jeugdzorg, AWBZ en Participatiewet loopt niet gelijk op met de transitie. | 50.0 | None | None |
Sociaal domein | Ontwikkeling van de algemene uitkering i.r.t. decentralisatie van taken; taakuitbreiding waarbij bijbehorende budgetten onder inhouding van efficiencykorting niet toereikend zijn. | 50.0 | None | None |
Juridisch, aansprakelijkheid, claims | Attero houdt gemeenten aan contractafspraken m.b.t. afvalstromen (2015-2107) | 30.0 | None | None |
Kapitaalgoederen | Structurele tekorten op exploitatie maatschappelijk vastgoed zoals sportaccommodaties, scholen, buurthuizen, cultuurcentra etc. | 50.0 | None | None |
Informatieveiligheid | Nieuwe privacywetgeving onvoldoende ingebed in organisatie | 50.0 | None | None |
Juridisch, aansprakelijkheid, claims | Onrechtmatige staatssteun | 30.0 | None | None |
2019
Categorie | Risico | Kans | Max. impact | Gewogen bedrag |
---|---|---|---|---|
Kapitaalgoederen | Noodzakelijke en urgente uitgaven inzake Fort Oranje | None | None | None |
BUIG | De rijksbijdrage voor het inkomensdeel (BUIG) is bepaald o.b.v. t-2 | None | None | None |
GR / Verbonden partijen | De tekorten die ontstaan komen uiteindelijk voor rekening van de bij de GR (WVS) aangesloten gemeenten. Uitstroom blijft achter bij prognose | None | None | None |
GR / Verbonden partijen | Attero houdt gemeenten aan contractafspraken m.b.t. afvalstromen (2015-2017) | None | None | None |
Gemeentefonds | Ontwikkeling van de algemene uitkering i.r.t. decentralisatie van taken; taakuitbreiding waarbij bijbehorende budgetten onder inhouding van efficiencykorting niet toereikend zijn | None | None | None |
Informatieveiligheid | Nieuwe privacywetgeving onvoldoende ingebed in organisatie | None | None | None |
Belasting | In werking treden verruiming BTW vrijstelling sport per 2019 | None | None | None |
Kapitaalgoederen | Structurele tekorten op exploitatie maatschappelijk vastgoed zoals sportaccommodaties, scholen, buurthuizen, cultuurcentra etc. | None | None | None |
Informatieveiligheid | Niet vertrouwelijke informatie komt bij niet-bevoegde instanties terecht | None | None | None |
Informatieveiligheid | Afkeuring van archiefruimten door het college van Gedeputeerde Staten | None | None | None |
0 | |
---|---|
0 | Schuldquote10,9 0,8 0,7 0,6 0,5 0,4 0,3 0,2 0,1 0jaarrekening jaarrekening begroting begroting begroting begroting begroting2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022^^“Netto schuldquote ^^“norm schuldquote |
0 | |
---|---|
0 | Solvabiliteitsratio0,35 0,3 0,25 0,2 0,15 0,1 0,05 0jaarrekening jaarrekening begroting begroting begroting begroting begroting2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022^^“solvabiliteitsratio ^^“norm solvabiliteitsratio |
0 | |
---|---|
0 | structurele exploitatieruimte0,08 0,07 0,06 0,05 0,04 0,03 0,02 0,01 0jaarrekening jaarrekening begroting begroting begroting begroting begroting2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022^^“structurele exploitatieruimte ^^“norm structurele exploitatieruimte |
0 | |
---|---|
0 | Grondexploitatie0,40,350,30,250,20,150,10,050jaarrekening jaarrekening begroting begroting begroting begroting begroting2016 2017 20182019 2020 2021 2022^^“grondexploitatie ^^“norm grondexploitatie |
1 | |
2 | |
3 | |
4 | |
5 | |
6 | |
7 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
0 | Risico's | Begroting 2019 | ||||
1 | Risico | Begr 2019 | Jrk 2017 | Begr 2018 | Kans | Invloed |
2 | Noodzakeliike en urgente uitgaven inzake Fort Oranje | 1 | 1 | 1 | 50^i | 37,47^1 |
3 | De rijksbijdrage voor het inkomensdeel (BUIG) is bepaald o.b.v. t-2 | 2 | 2 | 2 | 70^i | 13,06^1 |
4 | De tekorten die ontstaan komen uiteindelijk voor rekening van de bij de GR (WVS) aangesloten gemeenten. Uitstroom blijft achter bij prognose | 3 | 3 | 3 | 70^i | 10,52^1 |
5 | Attero houdt gemeenten aan contractafspraken m.b.t. afvalstromen (2015-2017) | 4 | 6 | 7 | 70^i | 10,49^1 |
6 | Ontwikkeling van de algemene uitkering i.r.t. decentralisatie van taken; taakuitbreiding waarbij bijbehorende budgetten onder inhouding van efficiencykorting niet toereikend zijn | 5 | 5 | 6 | 50^i | 7,49^1 |
7 | Nieuwe privacywetgeving onvoldoende ingebed in organisatie | 6 | 7 | 9 | 50^i | 3,75^1 |
8 | In werking treden verruiming BTW vrijstelling sport per 2019 | 7 | - | - | 50^i | 3,74^1 |
9 | Structurele tekorten op exploitatie maatschappelijk vastgoed zoals sportaccommodaties, scholen, buurthuizen, cultuurcentraetc. | 8 | 8 | 8 | 50^i | 3,73^1 |
10 | Niet vertrouwelijke informatie komt bij niet bevoegde instanties terecht | 9 | 9 | - | 30^i | 2,27^1 |
11 | Afkeuring van archiefruimten door het college vanGedeputeerde Staten | 10 | - | - | 3007o | 2,2407o |
0 | 1 | 2 | |
---|---|---|---|
0 | insverdeling | ||
1 | |||
2 | |||
3 |
0 | 1 | |
---|---|---|
0 | Tabel 2: Benodigde weerstandscapaciteit bij verschillende zekerheidspercentages | |
1 | Percentage | Bedrag |
2 | 5/ | C 207.958 |
3 | 10/ | C 268.807 |
4 | 15/ | C 312.816 |
5 | 20/ | C 352.257 |
6 | 25/ | C 388.028 |
7 | 30/ | C 422.489 |
8 | 35/ | C 457.675 |
9 | 40/ | C 493.110 |
10 | 45/ | C 530.253 |
11 | 50/ | C 571.197 |
12 | 55/ | C 618.674 |
13 | 60/ | C 673.735 |
14 | 65/ | C 742.344 |
15 | 70/ | C 822.933 |
16 | 75/ | C 917.903 |
17 | 80/ | C 1.017.020 |
18 | 85/ | C 1.118.379 |
19 | 90/ | C 1.226.282 |
20 | 95/ | C 1.352.397 |
0 | 1 | 2 | |
---|---|---|---|
0 | Tabel 4: weerstandsnorm | ||
1 | Waarderingscijfer | Ratio | Betekenis |
2 | A | > 2.0 | uitstekend |
3 | B | 1.4-2.0 | ruim voldoende |
4 | C | 1.0-1.4 | voldoende |
5 | D | 0.8-1.0 | matig |
6 | E | 0.6-0.8 | onvoldoende |
7 | F | < 0.6 | ruim onvoldoende |
2020
Categorie | Risico | Kans | Max. impact | Gewogen bedrag |
---|---|---|---|---|
GR / Verbonden partijen | Attero houdt gemeenten aan contractafspraken m.b.t. afvalstromen (2015-2017) | 70.0 | None | None |
BUIG | De rijksbijdrage voor het inkomensdeel (BUIG) is bepaald o.b.v. t-2 | 70.0 | None | None |
Grondexploitatie | Noodzakelijke en urgente uitgaven inzake Fort Oranje | 30.0 | None | None |
GR / Verbonden partijen | De tekorten die ontstaan komen uiteindelijk voor rekening van de bij de GR (WVS) aangesloten gemeenten. Uitstroom blijft achter bij prognose. | 70.0 | None | None |
Sociaal domein | Aanzuigende werking beroep op WMO voorzieningen. | 50.0 | None | None |
Sociaal domein | Er wordt een stijgend beroep gedaan op de jeugdzorg | 50.0 | None | None |
Gemeentefonds | Ontwikkeling van de algemene uitkering i.r.t. decentralisatie van taken, taakuitbreiding waarbij bijbehorende budgetten onder inhouding van efficiencykorting niet toereikend zijn | 50.0 | None | None |
Belasting | In werking treden verruiming BTW vrijstelling sport per 2019 | 50.0 | None | None |
Informatieveiligheid | Nieuwe privacywetgeving onvoldoende ingebed in organisatie | 50.0 | None | None |
GR / Verbonden partijen | Voorfinanciering door de gemeente op de ontwikkelingskosten BCT blijven onbetaald. | 50.0 | None | None |
0 | 1 | |
---|---|---|
0 | Tabel 2: Benodigde weerstandscapaciteit bij verschillende zekerheidspercentages | |
1 | Percentage | Bedrag |
2 | 50 | C 292.427 |
3 | 100 | C 366.801 |
4 | 150 | C 421.090 |
5 | 200 | C 467.219 |
6 | 250 | C 509.379 |
7 | 300 | C 548.487 |
8 | 350 | C 585.431 |
9 | 400 | C 622.055 |
10 | 450 | C 658.776 |
0 | 1 | |
---|---|---|
0 | Tabel 2: Benodigde weerstandscapaciteit bij verschillende zekerheidspercentages | |
1 | Percentage | Bedrag C 695.769 |
2 | 5oy0 | |
3 | 55y0 | C 732.890 |
4 | 6oy0 | C 771.042 |
5 | 65y0 | C 810.335 |
6 | 7oy0 | C 851.668 |
7 | 75y0 | C 897.321 |
8 | 8oy0 | C 947.747 |
9 | 85y0 | C 1.009.115 |
10 | 9oy0 | C 1.087.122 |
11 | 9507o | C 1.202.182 |
0 | 1 | |
---|---|---|
0 | Tabel 3: beschikbare weerstandscapaciteit | |
1 | Weerstand | Startcapaciteit |
2 | incidenteel: weerstandsreserve | C 2.315.000 |
3 | structureel: onbenutte belastingcapaciteit | C - |
4 | structureel: post onvoorziene uitgaven | C 100.000 |
5 | totale weerstandscapaciteit | C 2.415.000 |
0 | 1 | 2 | |
---|---|---|---|
0 | Tabel 4: weerstandsnorm | ||
1 | Waarderingscijfer | Ratio | Betekenis |
2 | A | > 2.0 | uitstekend |
3 | B | 1.4-2.0 | ruim voldoende |
4 | C | 1.0-1.4 | voldoende |
5 | D | 0.8-1.0 | matig |
6 | E | 0.6-0.8 | onvoldoende |
7 | F | < 0.6 | ruim onvoldoende |
0 | |
---|---|
0 | Solvabiliteitsratio 30y0 25y0 20y 15y0 10y 5y0 0y jaarrekeningjaarrekening begroting begroting begroting begroting begroting 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 ^^^solvabiliteitsratio ^^^norm solvabiliteitsratio |
1 | |
2 | |
3 | |
4 | |
5 | |
6 |
0 | |
---|---|
0 | Grondexploitatie 40y0 35y0 30y0 25y0 20y0 15y0 10y0 5y0 0y0 jaarrekeningjaarrekening begroting begroting begroting begroting begroting 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 ^^^grondexploitatie ^^^norm grondexploitatie |
1 | |
2 | |
3 | |
4 | |
5 | |
6 | |
7 |
0 | 1 | |
---|---|---|
0 | Geld | |
1 | x > C500.000 | |
2 | C200.000 < x < C500.000 | |
3 | 000.000 < x < C200.000 | |
4 | C25.000 < x < 000.000 | |
5 | x < C25.000 | |
6 | 1007o 3007o 5007o 7007o 9007o Kans |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
0 | Risico's | Begroting 2020 | ||||
1 | Risico | Begr 2020 | Jrk 2018 | Begr 2019 | Kans | Invloed |
2 | Attero houdt gemeenten aan contractafspraken m.b.t. afvalstromen (2015-2017) | 1 | 3 | 4 | 70y0 | 24,53y0 |
3 | De rijksbijdrage voor het inkomensdeel (BUIG) is bepaald o.b.v. t-2 | 2 | 2 | 2 | 70y0 | 12,21y0 |
4 | Noodzakelijke en urgente uitgaven inzake Fort Oranje | 3 | 1 | 1 | 30y0 | 10,48y0 |
5 | De tekorten die ontstaan komen uiteindelijk voor rekening van de bij de GR (WVS) aangesloten gemeenten. Uitstroom blijft achter bij prognose | 4 | 4 | 3 | 70y0 | 9,81y0 |
6 | Aanzuigende werking beroep op WMO voorzieningen | 5 | - | - | 50y0 | 7,01y0 |
7 | Er wordt een stijgend beroep gedaan op de jeugdzorg | 6 | - | - | 5007o | 6,9907o |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
0 | Risico's | Begroting 2020 | ||||
1 | Risico | Begr 2020 | Jrk 2018 | Begr 2019 | Kans | Invloed |
2 | Ontwikkeling van de algemene uitkering i.r.t. decentralisatie van taken; taakuitbreiding waarbij bijbehorende budgetten onder inhouding van efficiencykorting niet toereikend zijn | 7 | 5 | 5 | 50y0 | 6,96y0 |
3 | In werking treden verrruiming BTW vrijstelling sport per 2019 | 8 | 8 | 7 | 50y0 | 3,51y0 |
4 | Nieuwe privacywetgeving onvoldoende ingebed in organisatie | 9 | 6 | 6 | 50y0 | 3,50y0 |
5 | Voorfinanciering door de gemeente op de ontwikkelingskosten BCT blijven onbetaald | 10 | 9 | - | 5007o | 3,5007o |
0 | 1 | 2 | 3 | |
---|---|---|---|---|
0 | Begr 2020 | Jrk 2018 | Begr 2019 | |
1 | Totaal grote risico's | C 2.350.000 | C 2.350.000 | C 2.350.000 |
2 | Overige risico's | C 450.000 | C 300.000 | C 200.000 |
3 | Totaal alle risico's | C 2.800.000 | C 2.650.000 | C 2.550.000 |
0 | |
---|---|
0 | |
1 |
0 | 1 | 2 | |
---|---|---|---|
0 | Ka iisverxlelincj | ||
1 | |||
2 | |||
3 | S3 ss ĨK S3 m m ®S OC ĈK |